Vi kaller inn til årsmøte for Dikemark Rideklubb tirsdag 19. mars kl 1900.
Møtet avholdes i kaféen.
Saksliste til årsmøtet:
1. Godkjenne de stemmeberettigede.
2. Velge dirigent.
3. Velge protokollfører.
4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.
5. Godkjenne forretningsorden.
6. Godkjenne innkallingen.
7. Godkjenne sakslisten.
8. Behandle idrettslagets årsberetning.
9. Behandle idrettslagets regnskap, styrets økonomiske beretning, kontrollutvalgets beretning og revisors beretning.
10. Behandle forslag og saker (ingen innkomne saker)
11. Fastsette medlemskontingent.
12. Vedta idrettslagets budsjett.
Ta en titt på siden om hestene for å lese mer om akkurat din favoritt da vel :)
Se her: Rideskolehestene (dikemarkrideklubb.no)
2023 var året da Dikemark Rideklubb kunne gi bygget vi eier et vesentlig ENØK-løft, takket være støtte fra Sparebankstiftelsen DNB. I 2023 var det for idretten satt fokus på oppgradering til LED-belysning på utendørs belysning for eksisterende idrettsanlegg, bl.a. gjennom en søknadsordning i regi Viken Idrettskrets.
Dikemark Rideklubb hadde allerede investert i utendørs LED-belysning for vår utendørs ridebane, og behovet for oppgradering til LED var primært innendørs da det kun var deler av bygget som allerede hadde fått LED-armaturer. Da Viken Idrettskrets sin ordning ikke favnet vårt behov valgte Dikemark Rideklubb å sende søknad om støtte til ny LED-belysning direkte til Sparebankstiftelsen DNB. Søknaden ble sendt innen 1. april.
27. juni 2023 kom svaret; Dikemark Rideklubb ble på bakgrunn av søknad tildelt hele søknadsbeløpet på kr. 226.000,- som var basert på et kostnadsoverslag etter befaring med elektroentreprenør Asker Elektriske AS. Dette ga klubben vår en fantastisk mulighet til å realisere et viktig prosjekt for lavere strømforbruk og en bedre belysning tilpasset bruken av de ulike arealene. Detaljprosjekteringen med bestykning og valg av armaturer, spesiell tilpasning med dimming og bevegelsesfølere i enkelte rom resulterte dog i noe økte kostnader. Totalkostnaden endte på ca. kr. 300.000,- og klubben dekket selv tilleggskostnadene ved bruk av egne midler.
Vi takker Sparebankstiftelsen DNB for den tildelte støtten!
Ønsker også å takke Asker Elektriske AS for et særdeles vel utført arbeid!
]]>Fra 22. desember går hestene på juleferie og blir passet av sine forryttere.
Velkommen tilbake tirsdag 2. januar 2024!!
Vi ønsker alle ryttere en Gledelig Jul samt et Godt Nytt År.
]]>Styret innkaller herved til ekstraordinært årsmøte i Dikemark Rideklubb.
Sted: Kaféen på Dikemark Ridesenter onsdag 13.09.2023 kl. 19.45 - 20.30.
Dagsorden til Årsmøtet
1. Godkjenne de stemmeberettigede.
2. Velge dirigent.
3. Velge protokollfører.
4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.
5. Godkjenne forretningsorden.
6. Godkjenne innkallingen.
7. Godkjenne sakslisten.
8. Engasjere ny revisor til å revidere idrettslagets regnskap.
Ref. ovenstående dagsorden er det 1 sak på agendaen til behandling.
Dette gjelder pkt. 8; Valg av ny revisor.
Pkt. 8: Engasjere ny revisor.
Den 16. august mottok Dikemark Rideklubb brev fra vår revisor Kyrre Knudsen
Revisjonsbyrå AS med et "Forhåndsvarsel om fratredelse" som revisor for vår
klubb grunnet hans helsesituasjon og påfølgende kapasitetsutfordringer.
Klubben vår ble gitt en frist til 01.11.2023 på å engasjere en ny revisor.
Styret har funnet frem til en ny revisor som både har flere ansatte og besitter
kompetanse på revisjon av idrettslag.
Styret i Dikemark Rideklubb har forespurt Kopstad og Kure Revisjon AS.
Kopstad og Kure Revisjon AS har iht. Revisorloven § 9-2 bedt om skriftlig bekreftelse
fra Kyrre Knudsen Revisjonsbyrå AS på at det ikke foreligger forhold som tilsier at de
ikke bør påta seg oppdraget som revisor fom. regnskapsåret 2023, og dette har de
mottatt 24. august.
Forslag til vedtak:
Ekstraordinært årsmøte i Dikemark Rideklubb velger å engasjere Kopstad og Kure
Revisjon AS som ny revisor til å revidere idrettslagets regnskap.
Velkommen til ekstraordinært årsmøte!
]]>
Som et minimum må alle selge 2 sekker toalettpapir +2 sekker tørkeruller eller 5 sekker toalettpapir (per husstand). Dersom man ikke ønsker eller kan selge, kan man sette inn et beløp til rideskolen.
Vi premierer de tre medlemmene som selger mest:
1. premie – Rideuke på Dikemark til sommeren
2. premie – Gavekort på middag på Egon, verdi kr. 800,-
3. premie – Fotografering med yndlingshesten din v/Claudia
Salgslisten sammen med utfylt og signert bekreftelsesskjema sendes på e-post til: dikedugnad@outlook.com
Frist for å sende inn salgslistene er 5. desember 2022.
Hestene har har hatt en deilig sommerferie, med flere uker på beite sammen. Nå er de veldig klare for å møte gamle kjente på høstens ridekurs! Velkommen til ridekurs ønsker vi både nye og gamle elever!
]]>
Vi benytter anledningen til å ønske alle medlemmer en riktig god sommer :-)!
]]>
Vi trenger hjelp av alle, til både raking, vasking, beising, snekring. Her finnes det oppgaver til både stor og liten :-) Ta gjerne med egen rake, diverse verktøy og arbeidshansker. Dikemark stiller med alt det praktiske, samt noe godt spise og drikke på slutten av dugnaden.
Håper så mange som mulig har mulighet til å stille opp, både barn og voksne fra både rideskole og privat- oppstallører, og andre som er glade i den fine klubben vår!
Velkommen til alle, håper vi sees!